Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2009

ΥΜΝΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ



Κοντάκιο για τα Χριστούγεννα
του υμνογράφου Ρωμανού του Μελωδού

Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει
και η γη το σπήλαιον τω απροσίτω προσάγει,
Άγγελοι μετά ποιμένων Δοξολογούσι,
Μάγοι δε μετά αστέρος οδοιπορούσιν
δι' ημάς γαρ εγεννήθη
παιδίον νέον, ο προ αιώνων Θεός.





Κανόνας "εις την Χριστού γέννησιν"
του Ιωάννη Δαμασκηνού
 
Νύμφης πανάγνου τον πανόλβιον τόκον,
ιδείν υπέρ νουν ηξιωμένος χορός,
άγραυλος, εκλονείτω τω ξένω τρόπω.
τάξιν μελωδούσα τε των Ασωμάτων,
άνακτα Χριστόν, ασπόρως σαρκούμενον.

6 σχόλια:

  1. H ίδια η Aθηνά ως πολιούχος των Aθηνών ταυτιζόταν με την Άγραυλο και ονομαζόταν «Aγραυλίς Παρθένος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωστα μια ερωτηση εχεις διαβασει οτι ανα τους αιωνες τα προσωπα της πιστης πέρνουν αλλα ονοματα αλλα στην ουσια εχουν τις ιδιες επιρροες.μαλλον το εχω διαβασει στην σελιδα ZEITGAIST.χρονια πολλα με το καλο το νεο ετος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή ΜΩΒ ~~~ΜΩΒ, όπως φαίνεται και στην προηγούμενη ανάρτησή μου, κατά την χειμερινή τροπή του Ηλίου (21 Δεκεμβρίου) φέρονται γεννηθέντες όλοι οι πνευματικοί ήρωες και οι μεγάλοι διδάσκαλοι της μυσταγωγικής γνώσης που υπήρξαν πρωτοπόροι όλων των αρχαίων θρησκειών, όπως π.χ. ο Ορφέας, ο Διόνυσος, ο Κρόνος, ο Μίθρας και φυσικά ο δικός μας Χριστός (δηλ αυτός που πήρε το Χρίσμα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε φάτνη αλόγων, στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, η Αιτιώδης Αρχή των υπαρκτών, ο Θεός, φανερώνει την ελευθερία του από τη θεότητά του:

    Είναι Θεός, όχι επειδή υποχρεώνεται «εκ προηγουμένου λόγου» της θείας φύσης ή ουσίας του να είναι αυτό που είναι.

    Είναι Θεός επειδή είναι αγάπη, κορύφωμα ελευθερίας – η αγάπη - ελευθερία καθορίζει αυτό που είναι ο Θεός, όχι η θεότητά του.

    Γι’ αυτό και γίνεται άνθρωπος, χωρίς να πάψει να είναι ελευθερία αγάπης, δηλαδή υπαρκτικά απεριόριστος.

    Άνθρωπος, Χριστός Ιησούς, ελεύθερος από τις αναγκαιότητες και της ανθρώπινης φύσης ή ουσίας: ανασταίνεται από τους νεκρούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αν σου πω ποσο λατρευω αυτες τις εξηγησεις που δινεις ,θα ηθελα να μην παρεξηγηθω αλλα να θαυμασω τον τροπο σκεψεις σου.καλη σου σταδιοδρομια οτι κι αν κανεις σε αυτο το κομματι της ζωης σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και το όνομα Αθηνά προέρχεται από το Α-θεό-νόα,δηλ.νόηση του Θεού ή η σκέψη του Θεού-ανθρωπότητας,η δε 'Αγλαυρος μία από τις τρεις κόρες του Κέκροπα θυσιάσθηκε πέφτοντας από την Ακρόπολη παρθένα ούσα, για τη σωτηρία της Αθήνας, σύμφωνα με χρησμό του Μαντείου και αργότερα λατρεύθηκε η πολιάς Αθηνά ως "Αγραυλίς Παρθένος".Χαίρομαι για τους συνειρμούς σου Κώστα.Φιλικά Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή