Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009

Λίγα λεπτά διαλογισμού διώχνουν το άγχος

Ο διαλογισμός αυξάνει την πνευματική διαύγεια.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει έρευνα που διεξήγαγαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Όρεγκον για τα αποτελέσματα που έχει ο διαλογισμός στον άνθρωπο. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, ακόμη και λίγα λεπτά διαλογισμού την ημέρα μπορούν όχι μόνο να διώξουν το άγχος αλλά και να αυξήσουν την πνευματική διαύγεια και τις νοητικές ικανότητες.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η συμμετοχή των εθελοντών σε συνεδρίες ολοκληρωμένου διαλογισμού, που συνδυάζει το σώμα και το πνεύμα, διάρκειας 20 λεπτών για περισσότερες από πέντε ημέρες, οδήγησε σε μεγαλύτερη βελτίωση στη συγκέντρωση και στη διάθεση και σε χαμηλότερα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης, θυμού και κούρασης σε σχέση με φοιτητές ομάδας ελέγχου που παρακολούθησαν τεχνικές απλής χαλάρωσης.

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι τα αποτελέσματα του διαλογισμού είναι άμεσα, αφού μέσα στην πρώτη εβδομάδα που θα ξεκινήσει κάποιος να διαλογίζεται, και μάλιστα όχι για πολλή ώρα, θα δει σημαντική βελτίωση στην ψυχική και στην πνευματική του κατάσταση.

Κανένας δεν γνωρίζει ποιος και πότε ανακάλυψε τον διαλογισμό, αλλά οι περισσότεροι ειδικοί συγκλίνουν στην άποψη ότι οι πρώτοι που σταύρωσαν τα πόδια τους και άρχισαν να «απομονώνονται» στον εαυτό τους ήταν μέλη ινδικών φυλών την ίδια περίπου εποχή που στην Αίγυπτο κατασκευαζόταν η τελευταία πυραμίδα.

Στην Ινδία υποστηρίζεται ότι ο διαλογισμός «αποκαλύφθηκε» στον άνθρωπο από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του, αλλά οι ιστορικοί εκτιμούν με βάση τα ευρήματα που έχουν στη διάθεσή τους ότι οι πρώτες μορφές διαλογισμού και γιόγκα κάνουν την εμφάνισή τους πριν από περίπου 3.000 χρόνια.

Ο ολοκληρωμένος διαλογισμός περιλαμβάνει πολλές τεχνικές σώματος και πνεύματος, όπως σωματική χαλάρωση, ρύθμιση αναπνοής και άλλες, οι οποίες έχουν αποκαλύψει τις θετικές ιδιότητές τους στη συγκέντρωση, στα συναισθήματα και στην κοινωνική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαλογισμού είναι να ηρεμήσει το μυαλό από τη διαρκή ροή των ακατάπαυστων σκέψεων που κάνει συνέχεια!

ΟΦΕΛΗ
Προκαλεί αλλαγές στο σώμα, γνωστές σαν «Η ανταπόκριση του διαλογισμού».

• Μειωμένη πίεση αίματος και παλμοί

• Μειωμένη κατανάλωση αναπνευστικής συχνότητας και οξυγόνου

• Μειωμένη ροή αίματος στους σκελετικούς μύες
• Μειωμένη ένταση μυών
• Αυξανόμενη ανοσία (αντίσταση ή αποκατάσταση από την ασθένεια)
• Αυξανόμενη ενέργεια, συνειδητοποίηση, και διανοητική εστίαση


Οδηγίες για το διαλογισμό:

· Προσπαθήστε να το κάνετε κάθε ημέρα, κατά προτίμηση την ίδια ώρα
(το πρωί είναι καλύτερο).
· Είναι καλύτερο να γίνει πριν το φαγητό, όταν το στομάχι είναι κενό.
· Βρείτε μια ήρεμη και θέση κάπου που να υπάρχει ημίφως για να χρησιμοποιήσετε μόνο για το διαλογισμό.
· Θέστε κατά μέρος τουλάχιστον 20 λεπτά (μπορεί να πρέπει να το προσπαθήσετε αυτό).

[The Independent, του Jonathan Brown]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου